21 Nov 2014

Motivation and snow / Motivācija un sniegs


 Good morning, everyone! :) First snow in Riga in 2014. It feels a lot more chirstmasy now. :)

Right now I am staying at home A LOT. However, I am not that lazy type person that lays all day in front of TV or computer with no purpose. Ok, I have done that too of course, but if I do it day after day I feel so unsatisfied and grumpy, so it is really not worth it. BUT I wanted to talk about motivation or how do you get anything done when there is no obvious pressure? Although I don’t like TV days, it is still hard to get motivated and study on my own. Even if I know that it can bring me some good in the future. Sometimes I just do it and enjoy, sometimes I can’t make myself to sit and be interested in anything. Maybe I haven’t convinced myself that I really need this information, because I need meaning in everything. In school everything was clear – if not else, I will need it in the exam. Guess in the self-discipline field there is a place for me to grow. ;)

So the question is - Where does motivation come from? Or maybe I don’t need motivation but inspiration?

(Writting this post and thinking about the questions I have come to my answer: motivation comes from seeing that what I do now will definitely bring something good in the future.)

But anyway, lately I reimind myself that most important is to feel good every day. Even with all the problems or things that trouble us. When your week flies too fast and you catch yourself thinking: „Wow, it’s Monday again!”. I believe something’s not quite right. I think when we are „in the moment” we feel our life more and it somehow slows down because you are not thinking about the future or past, you are right now where your life happens. Life is about enjoying THIS moment. :)

By the way, I am not trying to teach anyone how to live, I am just  sharing my thoughts. I am learning myself to capture the moment and enjoy, and live happily EVERY day. :) Somehow in this rush and thirst for success we forgot what life really is about – being happy you. :)

I already asked you a question in the middle of the post, and I would be really delighted if you would share your thoughts on the topic. :)

Have a great Friday! :)

***
Labrīt visiem! :) Pirmais sniegs Rīgā 2014. gadā. Ziemassvētki tuvojas! :)

Šobrīd es mājās pavadu DAUDZ laika. Tomēr, es neesmu tas slinkās personas tips, kas visu dienu bezjēgā gulšņā pie TV vai datora. Nu labi, es esmu darījusi arī tā, protams, bet pēc tādām dienām pārsvarā jūtos īgna un neapmierināta, ka tas tiešām nav tā vērts. BET es gribēju runāt par motivāciju jeb kā jums izdodas jebko izdarīt, kad nav redzama spiediena no ārpuses (piem. dažādi termiņi skolā, darbā utt). Lai gan man nepatīk TV-dienas, man vienalga ir grūti justies motivētai mācīties uz savu roku. Pat tad, ja es zinu, ka tas noderēs nākotnē. Dažreiz man izdodas lieliski, piesēžos, daru un izbaudu, dažreiz neko negribās, ka nevaru pat mierā nosēdēt pie vajadzīgās informācijas. Varbūt es vienkārši neesmu līdz galam pārliecināta, ka man tas noderēs, jo man vajag praktiski katrai darbībai redzēt jēgu. Skolā viss ir skaidrs – ja ne citādāk, tad noderēs eksāmenā. Šķiet pašdisciplīnas lauciņā man vēl ir kur attīstīties. ;)

Jautājums ir – No kurienes rodas motivācija? Vai varbūt man nevajag motivāciju bet iedvesmu?

(Rakstot šo blogierakstu, nonācu pie savas atbildes: motivācija rodas no apziņas, ka tas, ko es daru tagad, noteikti nesīs man labumu nākotnē.)

Jebkurā gadījumā, pēdējā laika atgādinu sev, cik svarīgi ir justies labi katru dienu. Pat ja ir problēmas vai lietas, kas mūs uztrauc. Kad nedēļas palido vēja spārniem un tu pieķer sevi pie domas: „Wow, jau atkal ir pirmdiena!” kaut kas nav īsti labi. Es domāju, kad mēs esam „šajā brīdī”, mēs vairāk jūtam savu dzīvi un tā kaut kādā veidā nedaudz piebremzē, jo netiek domāts par nākotni vai pagātni, bet cilvēks ir tieši tur kur dzīve notiek – tagad. Dzīve ir izbaudīt mirkli! :)

Starp citu, es nevēlos nevienam mācīt dzīvot, es vienkārši dalos ar savām domām. Es pati mācos noķert mirkli un izbaudīt, un dzīvot laimīgi KATRU dienu. :) Kaut kādā veidā šajā steigā un alkās pēc panākumiem, mēs aizmirstam par ko dzīve ir īstenībā – būt laimīgam sev. :)

Es savu jautājumu jau uzdevu ieraksta vidū un ļoti priecātos dzirdēt jūsu domas par šo tēmu! :)

Lielisku piektdienu! :)

Madara

4 comments:

  1. You have such an interesting blog. Thanks for sharing, I enjoyed reading your posts. All the best for your future blogging journey.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much for the kind words! :) I appreciate it a lot! :)

      Delete
  2. Es arī atbildes meklējumos uz šo jautājumu.
    Nesen biju vienā seminārā par pašmotivāciju, kur viena dāma stāstīja, ka iedvesma rodas tieši Darot. Un tad jau viss tālāk aizejot roku rokā, - gan iedvesma, gan viss pārējais, kas vajadzīgs izcilam rezultātam.
    Par motivāciju.. teorētiski būtu jāpietiek ar nākotnes mērķu apzināšanos. Un, ja kaut kāda konkrētā darbība ietilpst ceļā uz mērķi, tad ar motivāciju nevajadzētu būt problēmām. Jāiemācās piepiesties darīt. :)
    Teorētiski, teorētiski.. Cerams, drīz izdosies tikt arī pie "praktiski". :)

    ReplyDelete
  3. Darot rodas iedvesma bieži! :) Bet, ja īsti nezini, ko dari, tad arī? Reizēm ir kā tajā izteicienā, ka jāiet uz zvaigznēm pat tad, kad tās vēl nav redzamas? Kaut kā līdzīgi. :D Resp, ka redzamais mērķis ir tālu, bet ceļš iet uz to. Tas ir grūti. Nesen radās interesants salīdzinājums, ka mēs funkcionējam līdzīgi kā ēzeļi (vismaz es :D), jo ir daudz vieglāk iet uz priekšu, ja degungalā ir tas burkāns (apsolītā balva), ka es viņu visu laiku redzu, tāpat kā ēzeļiem, man arī, tā ir lielāka motivācija, nekā apziņa, ka mājās saimnieks iedos 3 burkānus. Tas nedzen uz priekšu tik labi. :D

    ReplyDelete